Google Analytics și o scrisoare

 Am văzut un serial în care se trimiteau scrisori multe, la timp, cu planuri, cu uneltiri, secrete, caligrafie impecabilă. Nu spun care, va părea ciudat sau fără legătură. Acuma pe mine m-a inspirat şi m-a lovit nevoia de a scrie…cam așa:

Dragă prietene,

DPT- ul de data asta, adică Digital Parents Talk, adunarea lunară mult așteptată de instruire a oamenilor cu blog şi bloggerilor – un concept Parenting PR (pentru care trimit vorbă acum – Mii de mulțumiri, Ana şi Lavinia) a adus o mică lumină asupra cunoştințelor mele despre Google Analytics. A întunecat şi mai rău pe alocuri.

Dar nu asta e marea problemă. Ceva tot am reținut, iar dacă e musai să performez la capitolul ăsta atunci mă înscriu la cursuri de aprofundare. Există OK Institute care are cursuri pe temă şi dacă nu mă dă bărbatul afara din casă cu tot cu blog, atunci chiar am să mă perfecționez. La ediția de sâmbăta, care tocmai a trecut, lecția a fost predată de Bogdan Zaharia fondatorul institutului de mai sus, consultant Analytics, SEO şi mobile.

Mi s-a părut o ediție mult mai friendly față de ultima la care am fost. Poate pe motiv că eram mai puțini şi am reuşit să vorbim unii cu alții mai mult. Deși a fost multă vorbărie tehnică, aplicată, a fost fun.

Am avut parte de chestii delicioase şi calorice. But, bune rău cake pop-surile. Disney Junior ne-a îndulcit şi surprins plăcut cu cadouri. Many thanks!

Prin urmare, când ai blog și vrei să știi cum te descurci, totul este în termeni de statistici din Google Analytics. Nu poți scrie un rând fără să verifici dacă Google indexează sau nu. Realitatea este că nu ştii tu cât ştie Google despre ce ai scris. Google evoluează, iar tu musai să nu rămâi în urmă. Dacă până acum vreo câțiva ani algoritmii erau mai simpli, acum trebuie să te țină laptopul (în cazul în care dai cu el de pământ) şi nervii ca să te poți folosi corect de ceea ce faci şi ce vrei să faci.

Sunt oameni care nu țin cont de Analytics, se lasă purtați de cuvinte şi cuvintele lor se pare că își găsesc drumul către cititori fără să fie nevoie de optimizare şi fac ca bounce-ratingul să fie bun.

Putem trăi și fără GA, numai că o singură dată e suficient să verifici ceva, că te scurma apoi non-stop să vezi pe unde te situezi de la o zi la alta. Câți  au revenit, câți sunt noi, cât şi cum în funcție de ora din zi, de la o zi la alta, lună, an, ce tehnologie folosesc cititorii tăi şi cât de optimizat ești pentru mobil şi desktop, ce trafic ai pe o pagină anume, unde te situezi tu față de alții din industrie.

Iar dacă vrei, aspiri sau deja faci din blogging meseria ta atunci GA pe pâine, every day.

În încheiere, dragă prietene, lucrurile nu sunt aşa complicate cum par. Cu un pic de răbdare, poate nişte cursuri în plus, tainele GA pot fi deslușite. Vorba aia – omul cât trăiește învață.
Îți doresc, dacă te arde condeiul, cititori înrăiți. De restul se ocupă GA, îți va spune el de unde este – pe Glob, pe ce device a citit, cât a stat pe pagină, ce a căutat de a ajuns la tine pentru prima dată şi a revenit mereu.
Închei aici.
Cu prietenie, mulțumiri cât pot cuprinde pentru organizatori, sponsori, şi ţie că m-ai răbdat până la ultimul cuvânt.
Marina

3 thoughts on “Google Analytics și o scrisoare

  1. Cat de mult imi place “scrisoarea” ta! Este foarte interesant modul in care ai jonglat intre umor si detalii tehnice! Cat despre GA, eu mai am foarte mult pana sa-l stapanesc cum trebuie. Dar, cum spui si tu, cu rabdare si cateva cursuri poate il “imblanzesc” eu :))

    • Mulțumesc mult! Cand am de furcă cu GA, ma razboiesc cu laptopul și cu soțul. Ca să nu îl bat la cap, ma pune să învăț singură. Facem grup de studiu?

  2. Pingback: Google Analytics este precum cântarul de lângă papuci : Stau pe net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *