Numerele și număratul – achiziţii importante în dezvoltarea copilului

Numerele și număratul sunt etape importante în dezvoltarea unui copil.

Numerele pot fi memorate încă de mici, dar semnificația numerelor și număratul contează mult să fie înțelese pe măsură ce cresc.

Numerele, culorile sunt indicatori de orientare, sunt definitorii în structurarea gândirii. Număratul până la 20, spus precum o poezie, nu înseamnă abilitatea de a număra. Da, este o abilitate de memorare, nu și de numărare.

Numerele și număratul – idei de jocuri

Copiii pot fi stimulați de mici să recunoască și învețe numere, apoi număra cu sens. Prin jocuri simple le deschidem mintea privind semnificația unui număr și îi pregătim pentru probleme de adunare, scădere, șiruri simple. 
Materiale necesare pentru orice activitate de învățare a numerelor pot fi construite în casă sau cumpărate. Aici sunt 7 idei de jocuri de recunoaștere a numerelor, lucrate cu fiica mea.

Cu toate acestea:

  1. Dacă nu ești inspirat să concepi un joc cu numere poți folosi aplicații mobile dedicate vârstei. Eu am dat un search pe google așa mobile app for recognizing number for kids și ai multe de citit și descoperit.
  2. Dacă nu iubești tehnologia și copilul învață mai bine cu suport material poți cumpăra numere cu magnet, piese de lemn cu numere, carduri, planșe.
Numerele și număratul – planșe numere

Numerele și număratul – introducere și semnificaţii numere


Învățatul numerelor și numărătoarea nu au dată fixă.

Începem învățatul numerelor de la 12 luni? Nu! Copilul este deja introdus în lumea numerelor fără ca tu să realizezi. Când te jucai cu copilul, bebe fiind, îi numărai degetele, îi povesteai câte luni are, câte ore sunt până mergeți în parc, sigur ai numărat pașii făcuți pentru prima dată fără susținerea ta cu glas tare și l-ai lăudat și încurajat.

Copilul are datele problemei de când este mult mai prezent la ce-l înconjoară, 3-4 luni, suntem cu toții de acord, nu?

  1. Cum fac să vizualizeze pe parcurs numerele, să învețe să le recunoască fără să îmi bat capul cu ordinea?
  • Sunt atent (eu, părintele) la ce îmi arată copilul și dacă acolo e un număr îi povestesc despre, îl atingem (partea de senzorial, tactil ajută mult la identificare și memorare), îi urmărim forma cu mâna. De exemplu: numere de pe diverse reviste, numerele de pe jucării, numărul autobuzului spus cu voce tare, numărul tastei de la lift cu etajul unde urcăm etc.

2. Cu cât copilul poate menține mai mult atenția îi prezint numerele în diverse materiale: spuma, lemn, magnetice și introduc totodată și ordinea lor. Fără grabă. 123, apoi 1234. Nu e musai să ajungă la 10 imediat.

  • Număratul, ca abilitate, nu începe abrupt cu repetarea la nesfârsit 1, 2, 3. Ideea este să te folosești de vârsta copilului și să ajuți la înțelegerea unui număr prin jocuri simple, ca apoi număratul să vină lin.

De exemplu:

  • câți ai ai?- 1an – ridică un deget, 2 ani urmează, îi arăt 2 degete.
  • Câți covrigi luăm în parc – unul, doi,trei – practic cantități, în același timp.
  • Câte picioare ai, câte șosete punem?
  • Câte mâini? Câte mănuși? Strecor și ideea de pereche.

Numerele și număratul – practici

Numerele pot fi învățate antrenând mult partea de senzorial.

Numerele și număratul – recunoaștere senzorială cu plastilină
Numerele și număratul – recunoaștere senzorială – bucăți de spumă lipite în forma numărului 4

Număratul unui șir de obiecte, număratul degetelor de la ambele mâini este o altă abilitate pe care copilul o dezvoltă ușor când a înțeles semnificația unui număr și poate recunoaște cantități simple.

numere și cantități
Numerele și număratul- numere și cantități

Poți folosi jocuri din lemn, poți folosi piese lego – idei de pe Pinterest aici, plastilina.

Sunt jocuri cu numere pe care fiecare părinte le face, fără vreo documentare amănunțită, ideea este că ajută mult să repetăm tot felul de ghidușii cu numere chiar dacă ți se pare că nu e necesar.

Spor la joacă și inspirație de a vă juca cu numerele și număratul.

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *