Banalități de marketing în blogging sună funny tare, a fost tema lunii martie la școala de bloggeri. Deși blog-ul meu are mai bine de doi ani, încă nu am trecut toate informațiile legate de blogging la banalități. Pentru mine sunt realități pe care le descoper, le învăț, încerc să le aplic.
Nevoia blogului meu este de răspândire, eliberare de gânduri, de captare de energie pentru mine, în primul rând. Mi-am propus, după ce am născut, să fac un exercițiu de scriere, de transmitere de emoții și idei, de aici și numele de Un Soi de Blog. Semăn și dezvolt ceea ce cred, ce fac, ce mă impresionează, emoționează, ce știu din experiență. Prima lecție de la Robert Katai, de fapt, prima lecție de când merg la școala de bloggeri – Digital Parents Talks – este despre ce ești: un blogger sau un om cu blog? Cum traiul meu nu e din blogging, sunt un om cu blog. Sună bine, nu? Mie îmi place.
Omul cu blog sau blogger, indiferent de ordine și aspirații, trebuie să țină cont de cei 4c ai bloggingului: continut, comunitate, constanta, comunicare. Pentru orice înșiruire de cuvinte și orice exercițiu de scriere ești responsabil. În momentul în care l-ai pus acolo, pentru toată lumea, verifică informația, redă autentic emoția, ține cont de audiența ta, atenție cum te implici și cum răspunzi.
Robert ne-a invitat să ne facem o analiză a scrierii nostre: dacă updatez articole mai vechi, invit oameni să scrie ceva pentru cititorii mei – guest-posturi, cum evaluez relația cu brandurile și părerea cititorilor în legătură cu asta și cu orice postez, ce canale de comunicare folosesc, scriu pentru google (optimizare) sau doar pentru social media, investesc în blog – pe ideea că dacă vrei să faci bani din blog, mai întâi investești – ca un antreprenor deștept? Imagine my face!
Bun. Analiză serioasă!
După ce ne-am analizat și discutat instrumente de marketing despre cum se fac lucrurile de mai sus, am făcut practică cu www.snacktools.com și www.notifysnack.com.
Mi-a plăcut de Robert, cu graiul lui simpatic, poți vedea ce pune la cale pe robertkatai.com
A fost o zi de invățare intensivă, mi-a făcut bine, deși mi-a luat o lună să mă apuc de rezumat ziua asta.
Parenting PR (Ana și Lavinia) au ales o locație aparte, barul Apollo 111 Barul. Cine a mai făcut scoală și a stat în bar, at the same time? Este distractiv! Mulțumesc!
Am învățat cum să ne ocupăm de îngrijirea scrisului pe blog, dar și a corpului. Unul dintre sponsorii ultimelor ediții la care am participat a fost Skin Novels. Săpunurile lor sunt naturale, au un miros și o textură de îți vine să muști din ele înainte să te speli. Fata mea știe. Le-a probat, cu tot cu supraveghere. Într-un viitor post vă spun mai multe despre experiențele noastre gustative și de baie cu ele.
Credit foto: Mihai Răitaru